«Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімі Есіл қаласының № 2 жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 2 города Есиль отдела образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 


Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Кәсіптік бағдар. 9 сынып

Сынып жетекшісінің жұмысы
кәсіби бағдар беру оқушыларды 9 сыныпта.
Сынып жетекшісі қызметінің маңызды бағыттарының бірі оқушылармен кәсіптік бағдар беру жұмысы болып табылады, ол тұлғаның кәсіби ниетін қалыптастыруды және оны жүзеге асыру жолдарын айқындайтын негізгі факторлардың барлық жүйесін терең білуіне сүйенуі тиіс. 9 сыныптағы кәсіптік бағдар оқушылардың мамандықтармен танысу процесі сияқты, жасөспірімнің мамандығын түпкілікті таңдауды қалай жасауға және Қайда оқуға болатынын анықтауға болады.
Осы мақсатпен мектепте әдетте тесттер, кәсіптік бағдар бойынша сынып сағаттары, кәсіпорындарға экскурсиялар, кәсіпқойлармен, түрлі оқу орындарының өкілдерімен кездесулер, кәсіптік бағдар бойынша ата-аналар жиналысы және басқа да іс-шаралар өткізіледі.
Мектеп директоры Кожухова С. Т. оқушылармен онлайн сауалнама жүргізді: "мен қандай мамандықты таңдаймын?» .Оқушылар оқуға түсу ережелерін талқылады.
9 сынып жетекшілері: Иванова Н. Л. және Малыхина Л. Ф. оқушыларды алдын ала жұмысқа орналастыру бойынша сауалнама жүргізді.
9 сыныпта кәсіптік бағдар тест дегеніміз не?
Бұл баланың ой-өрісін, мінез-құлқын, бейімділігін зерттеу әдісі. Кәсіби бағдар бойынша көптеген тест бар. Олар тұлғаның әр түрлі жақтарын және оқушының қабілетін зерттейді. Бірақ мамандық бойынша кәсіби бағдар тесттерінің ерекше түрі бар: олар адамның нақты мамандыққа қабілетін тексереді. 9 сыныпта бұл тесттерді қолдануға болады. Бұл сайтта кәсіби бағдар бойынша әртүрлі тесттермен танысуға болады: http://azps.ru/tests/indexpf.html
Кәсіби өзін-өзі анықтау бойынша тест нұсқасы.
1. Сіз болашақ мамандықты таңдадыңыз ба?
2. Сіз таңдаған мамандықты атаңыз.
3. Егер сіз әлі мамандықты таңдаған болсаңыз, онда Сізге қандай мамандықтар ұнайды?
4. Мамандықтар туралы білімдеріңізді атаңыз.
5. Жоғары сыныптарда оқуды қай бағытта жалғастырамыз?
6. Неге сіз осы оқу профилін таңдадыңыз?
7. Өзіңізді болашақ мамандыққа дайындау үшін бірдеңе қабылдайсыз ба?
8. Сіздің ойыңызша, сіз таңдаған мамандық маманы негізгі қасиеттерге ие болуы керек?
9. Сіз осы қасиеттердің қайсысы бар?
10. Егер сіз мектеп бітіргеннен кейін бірден өз кәсіби ниетін жүзеге асыра алмасаңыз, не істейсіз?


Осы белгілерге сәйкес барлық мамандықтар мен мамандықтарды бес түрге бөлуге болады:
* "адам-техника»
• "адам – табиғат»
* "адам-белгі»
• "адам-адам»
* "адам-шығармашылық бейнесі»
1. "Адам-адам". Медициналық қызмет көрсетумен, оқумен және тәрбиемен, құқықтық көмек көрсетумен, тұрмыстық қызмет көрсетумен байланысты кәсіптер. Бұл түрдегі мамандықтар іскерлік байланыстарды орнату және қолдау, адамдардың жағдайын түсіну, басқаларына ықпал ету, шыдамдылық, тыныштық және тілектестік, сөйлеу қабілеттері көрсетуді көздейді.
Мамандық үлгілері: мұғалім, заңгер, сатушы, менеджер және басқалар
2. "Адам-техника". Техникалық құрылғыларды монтаждауға, құрастыруға және баптауға, техникалық құрылғыларды, құралдарды пайдалануға, техниканы жөндеуге байланысты кәсіптерді қамтиды. Кәсіптің бұл түрі қызметкерден көрнекі-бейнелі ойлауды, кеңістіктік түсініктерді, техникалық хабардарлықты, жақсы қозғалыс дағдыларын, ептілікті жоғары деңгейде дамытуды талап етеді.
Кәсіптердің мысалдары: автомобиль жүргізушісі, электромонтер, инженер-құрылысшы, автомеханик және басқалар.
3. "Адам-таңбалы жүйе". Мәтіндермен, сандармен, формулалармен, кестелермен, ақпаратты өңдеумен, сызбалармен, карталармен, схемалармен байланысты кәсіптерді біріктіреді. Бұл типтегі кәсіптер адамнан ой-өрісін, сандарды операция жасау, ұзақ және тұрақты назар аудару, шыдамдылық қабілетін талап етеді.
Кәсіптердің мысалдары: инженер-программист, іс жүргізуші, қозғалысты басқару диспетчері, банк қызметшісі, бағалы қағаздар жөніндегі агент.
4. "Адам – көркем образ". Оған байланысты мамандықтар кіреді. Әр түрлі бұйымдарды үлгі, эскиз бойынша жобалау, дайындау. Осы үлгідегі мамандықтарда адамнан дамыған көркем дәм, жоғары эстетикалық сезімталдық, бай және жарқын қиял талап етіледі.
Мамандық үлгілері: режиссер, әртіс, композитор, суретші.
5. "Адам-табиғат" тірі және жансыз табиғатты зерттеумен байланысты мамандықтарды біріктіреді. Жануарлар мен өсімдіктерді күтумен. Кәсіптердің бұл түрі адамда жақсы байқағыштықтың, нәтижелердің болжамсыздығы жағдайында бағдарлану қабілетінің болуын, жағдайларға, шыдамдылыққа және жайлылық жетіспеушілігіне байланысты мақсатты Өзгертуді болжайды.
Кәсіптердің мысалдары: ветврач, биохимик, метеоролог, орманшы және басқалар.
Мамандық таңдауда жасөспірімдер жиі қандай қателіктер жібереді?
Жиі өз қабілеттерін білмейтін жас адам немесе қыз достары сияқты оқу орнына түседі. Компания үшін. Осындай мамандық таңдау өте сәтті болады. Кейде беделді мамандықты таңдайды. Мысалы, экономист, заңгер, менеджер, Брокер, дилер және т.б. мамандықтар оларға көптеген мектеп түлектерінің қызығушылығы бар, бірақ бұл мамандықтарға деген қабілеті бар.
Ең көп таралған қате-бұл өзін, бейімділігін, қабілетін және уәждерін түсінбеуі. Өзін-өзі тануға ата-аналар да, өзін-өзі тәрбиелеу туралы кітаптар да, мұғалімдер де, мектеп психологтары да, кәсіби кеңес беру жөніндегі мамандар да көмектесе алады. Мамандық таңдаудағы типтік қателіктерді білу білім алушыларға артық немесе дұрыс емес қадамдардан көмектеседі, уақытты үнемдейді, ең қолайлы мамандық табуға көмектеседі.


Мектеп оқушысына қойылатын талаптар оның жеке қасиеттері мен мүмкіндіктерімен сәйкес келуі үшін мамандықты таңдауға көмектесу қажет.

Жаңартылған күні: 19.05.2020 00:59
Құрылған күні: 19.05.2020 01:10

Текст