«Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімі Есіл қаласының № 2 жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 2 города Есиль отдела образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 


Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

2-4 сынып оқушыларына арналған "айналамыздағы мамандықтар"сыныптан тыс іс-шара

Сабақтың негізгі идеясы: 
    Сабақ барысында оқушылар мамандықтар әлемі туралы түсініктерін кеңейтеді, заманауи және перспективалы мамандықтармен танысады. 
   Бұл сабақта және одан кейін студенттерді әртүрлі кәсіптердегі адамдардың іс-әрекетімен таныстырып, кәсіби жетістікке жетуді қамтамасыз ететін жеке қасиеттер туралы айтып, әсерлердің әртүрлі палитрасын құру өте маңызды. Кімде – кім ақпаратқа ие болса, ол әлемге иелік етеді: оқушы неғұрлым көп кәсіп білсе, оның білім беру және кәсіби болашағын саналы түрде жоспарлауға мүмкіндіктері соғұрлым көп болады. 
   Сабақ сценарийінде "Навигатум" сайтының материалдары пайдаланылды, онда қызықты виртуалды саяхаттар жасауға болатын мамандықтар туралы мультфильмдер орналастырылған.

Мақсаты: оқушылардың кәсіптер әлемі туралы білімдерін кеңейту. 
Жүргізушілер: мұғалім, кәсіп өкілдері. 
Сабақтан тыс жұмыстар: кәсіпорындарға экскурсиялар (виртуалды экскурсиялар).

Іс-шара барысы: 
   Мұғалім: "Қайырлы күн! Бүгін біз жолға шығамыз. Біздің жол ерекше. Ол жатыр Мамандықтар әлемі. Сіз мамандармен бірге мамандықтарды зерттей аласыз. 
   Айтыңызшы, "мамандық" сөзі нені білдіреді?». Оқушылар өздерінің жауап нұсқаларын береді.     
   Мұғалім түсіндіреді: "" мамандық " сөзінің сөзбе – сөз аудармасы-мен оны өз ісім деп жариялаймын! Мамандық-бұл белгілі бір дайындықты қажет ететін және әдетте табыс көзі болып табылатын еңбек қызметі, кәсіп". 
   Мұғалім оқушыларға "Навигатум" сайтында мультфильм көруді ұсынады http://navigatum.ru/vmp.html әнде естіген мамандықтарын тізімдеу, сондай-ақ мультфильмде көрсетілген мамандықтар бойынша ата-аналары (туыстары) кіммен жұмыс істейтінін айту. 
   Мұғалім: "әлемде 40 мыңнан астам мамандық бар. Бұл көп пе, әлде аз ба? Әрине, көп". 
   Мұғалім балаларға кезек-кезек маңызды мамандықтарды атауды ұсынады:  ---
- физикалық деректер: бойы, салмағы, дене күші және т. б.; 
- мінез: (кәсіптердің мысалдарын келтіре отырып, қандай мінез-құлық белгілері маңызды екендігі нақтыланады);  
- сезім мүшелерінің ерекшеліктері: көру өткірлігі, есту, иіс сезу және т. б. 
   Үш секунд ішінде мамандықты есіне түсіре алмаған адам сыныптастарынан көмек сұрай алады. Білім алушылар өз жауаптарын нақтылай отырып, кәсіптердің мысалдарын келтіреді. 
    Мысалы, ұшқыш, машинист көру қабілеті жақсы болуы керек. Құтқарушының төзімділігі, физикалық күші және т. б. болуы керек. 
   Мұғалім оқушылардың жауаптарына түсініктеме береді. Сіз әртүрлі мамандықтардың сюжеттері бар суреттерді таңдау арқылы презентация жасай аласыз.
   
   Сондай-ақ, мұғалім студенттерге "ең көп"сипаттамасына сәйкес келетін мамандықтарды атауды ұсына алады. 
Мысалы, қандай мамандықтар: 
- ең тәтті? (кондитер, кәмпит). 
- ең жасыл мамандық (гүл өсіруші, көгалдандырушы, көкөніс өсіруші және т. б.); 
- ең түкті мамандық (шаштараз); 
- ең балалар мамандығы (балалар дәрігері-педиатр);
- ең күлкілі мамандық (клоун, цирк әртісі, актер және т. б.); 
- ең маңызды мамандық (бағдарламашы, әскери және т. б.); 
- ең ақшалай мамандық (банкир, кассир, бухгалтер) ; 
- ең көпшіл мамандық (мұғалім, диктор және т.б.).

   Мұғалім: "бүгін бізде мамандық иесінің өкілі бар. Оның атын табуға тырысыңыз". Оқушылар өз жауаптарын береді. 
   Мұғалім оқушыларға мамандық өкілін ұсынады және оған сөз береді.    
   Мамандық өкілі маманның бір күні туралы әңгіме түрінде мамандық туралы айтады. 
Әңгіме бастауыш сынып оқушыларына түсінікті болуы керек және келесі тармақтарды қамтуы керек: кәсіптің тарихы (кәсіптің пайда болуы, сыртқы түрінің өзгеруі және т.б.), еңбек мазмұны, кәсіби маңызды қасиеттер, осы кәсіпте жұмыс істеу кезіндегі шектеулер, кәсіби өмірдегі қызықты оқиғалар мен жағдайлардың сипаттамасы. 
Бұл жоспарды қатаң сақтау қажет емес. Әңгіменің қысқа, жарқын, қызығушылық тудыратын және оқушыларды диалогқа тартуы маңызды. 
Әңгіме барысында қызықты материалдарды, өлеңдерді, жұмбақтарды, мақал-мәтелдерді қолдану ұсынылады, бұл оқиғаны қызықты, эмоционалды түрде қанықтырады. 
Кездесудің басты сәті-мектеп өмірі мен маманның кәсіби қызметінен алынған мысалдармен расталған балалардың сұрақтарына жауаптар. 
   Оқушылардың ықтимал сұрақтары: 
1) Сіз мамандық туралы алғаш рет қай жаста ойладыңыз? Сонда сіз кім болғыңыз келді? 2) сіз спортпен айналыстыңыз ба? Сіз қандай үйірмелерге, бөлімдерге бардыңыз? 
3) Сіз мектепте қандай пәндерді жақсы көрдіңіз? Сіздің мамандығыңызды алу үшін қандай пәндер бойынша жақсы оқу керек? 
4) Сіздің жұмысыңыз сізге қалай ұнайды? Бұл сіздің қоңырауыңыз ба? 
5) Сіз қандай пәндермен жұмыс жасайсыз? Олардың арасында денсаулыққа зиянды заттар бар ма? 
6) жұмыс кезінде қандай қиындықтарға тап боласыз? Сіз оларды қалай жеңесіз? 
7) Сіз қандай жағдайда жұмыс істеуіңіз керек? 
8) сіз өзіңіздің кәсіби жетістіктеріңіз деп не ойлайсыз? Сіз немен мақтанасыз? 
9) Сіздің ойыңызша, бұл мамандық дамып келеді, ол соңғы уақытта қандай да бір жолмен өзгерді ме? Ол бүгін нені білдіреді? 
10) сіздің кәсіби таңдауыңызға және алға жылжуыңызға кім көмектесті? 
11) егер сізге қазір Мамандық таңдау керек болса, қайсысын таңдар едіңіз?
   Қоштасу сөздерін айтады: 
"Сіздің қызығушылықтарыңыз бен қабілеттеріңізге сәйкес мамандық таңдау өте маңызды. Сондықтан, балалар, үйірмелерге, секцияларға қатысыңыз, өзіңізді таныңыз, өз таланттарыңызды ашыңыз. Сонда сіз өскенде Сіз жақсы көретін және табысқа жететін нәрселермен айналысасыз".
 "Ең қиын мамандық-адам болу. Мейірімділік, жауаптылық, тәртіп, адалдық сияқты қасиеттерді тәрбиелеңіз. Олар кез-келген кәсіпте қажет". 
   Мұғалім қонаққа әңгіме мен сұрақтарға жауап бергені үшін алғыс айтады. 
   Мұғалім оқушыларға еңбек туралы мақал-мәтелдерді есте сақтауды және атауды ұсынады. Аяқтаңыз...Жауаптар:  
Шеберлік және еңбек...... барлығы перетрут. ¬ 
Жазда шана дайындаңыз, а...... арба-қыста. ¬ 
Асығыңыз..... - сіз адамдарды мазақ етесіз. ¬ 
Жасыл болған кезде алманы шайқамаңыз: піседі..... - өзі құлайды. ¬ 
Кім ерте тұрады,.... ол саңырауқұлақтарды жинайды.
Куй темір,...... әзірге ыстық. ¬ 

Қорытындылау, рефлексия: мұғалім: 
"Біздің алғашқы сабағымыз аяқталуға жақын. 
Бүгін біз қонаққа бардық… 
Біз мамандықпен таныстық … 
Қонағымызға қызықты және танымдық әңгіме үшін алғыс айтамыз. 
Сізге ұнайтын мамандықты таңдау үшін үйірмелерде, секцияларда оқу керек, көп оқу керек, мамандықтар туралы фильмдер көру керек. 
"Навигатум" сайтында http://navigatum.ru / сіз мамандықтар туралы басқа мультфильмдерді көре аласыз. Кітапханаға баруды ұмытпаңыз. Қызықты жұмысыңыз үшін барлығына рахмет!»

Жаңартылған күні: 17.02.2023 20:43
Құрылған күні: 17.02.2023 20:43

Текст