Оқушылардың толыққанды тамақтануы – бұл білім беру процесінің міндетті элементі және мектеп бағдарламаларын меңгеру сапасын анықтайтын базалық фактор, сондай-ақ өскелең ұрпақ денсаулығының негізі және толыққанды физикалық және ақыл-ой дамуы үшін қажетті шарт.
Дәрігерлер мен педагогтардың бақылауының көп жылдық тәжірибесі оқу күні ішінде ыстық тамақ тұтынбайтын оқушылар:
жылдам шаршайды,
жиі бас ауруына шағымданады,
шаршау,
асқазан ауруына,
ауыздағы жаман дәм,
жаман көңіл-күй
төмен жұмыс қабілеттілігі.
Қазіргі таңда оқушылардың толық емес тамақтануы дене дамуының бұзылуына, тез шаршағандығына және сабаққа назар аударудың азаюына, психикалық ауытқулардың артуына, созылмалы аурулардың өсуіне әкелуі мүмкін екендігі ешкімге күмән келтірмейді.
Қазақ тамақтану академиясының (бұдан әрі-ҚАӨ) деректері бойынша ҚР оқушыларында азықтық бұзушылықтардың ең көп тараған түрлеріне::
Алмастырылмайтын тағамдық заттардың тапшылығы:
жануарлардан алынған толыққанды ақуыз
КҚМҚ, әсіресе омега-3 ТК
тамақ талшықтары
кальций
оңай сіңірілетін темір
мырыш
А витамині (ретинол)
В2 витамині (рибофлавин)
фолий қышқылы
С витамині
Негізінен:
рационда жоғары тазартылған ұн өнімдерінің басымдылығы
мал майларын артық тұтыну
етті, балықты, жемістер мен көкөністерді тұтынудың төмен деңгейі
сүтті ығыстыру
азық - түлік және жеміс шырындары шаймен, какао, тәтті газдалған сусындармен
еркін қантты артық тұтыну