«Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімі Есіл қаласының № 2 жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 2 города Есиль отдела образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 


Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Әдістемелік әзірлеу. "Қорқыту. 5-9 сынып оқушылары үшін" қорқыту"

Әдістемелік әзірлеу
"Қорқыту. 5-9 сынып оқушылары үшін" қорқыту" 


Мақсаттар:
* балалардың қорқыту сияқты ұғымдарға теріс көзқарасын қалыптастыру, 
* психологиялық зорлық-зомбылық;
* қорқыту жағдайларынан шығу жолдарын табу қабілетін қалыптастыру;
* құрдастарына төзімділікті қалыптастыру;
* қорқыту ұғымдарын өмірдің күрт жағымсыз құбылыстары ретінде бекіту.
Болжалды нәтиже: жасөспірімдердің психологиялық зорлық-зомбылық мәселесінің маңыздылығын түсінуі; моральдық белгілерді анықтауға көмектесу.
Көрнекі материал: компьютерлік презентация.

Сабақ тақырыбын тұжырымдау
Әйгілі ертегінің үзіндісін тыңдаңыз:
"Үйректер аулаға келгенде, басқа үйректер оларды қарап, қатты сөйледі:
— Міне, тағы бір орава! Әрине, бізде аз болды! Және бұл қандай жаман! Біз оған шыдай алмаймыз! Енді бір үйрек секіріп, мойнына тістеп алды.
- Оны қалдырыңыз! - деді үйрек ана. - Ол сізге ештеңе істемеді!- Бұл рас, бірақ ол өте үлкен және біртүрлі! - деп жауап берді забияка. — Оған жақсы діріл беру керек!
- Сенде керемет балалар бар! - деді аяғы қызыл түсті ескі үйрек. - Бұдан басқа бәрі өте сүйкімді... Бұл сәтсіз аяқталды! Оны қайта жасау жақсы болар еді!
Барлық үйректер өздерін үйде ұстай бастады. Тек кедей үйрек, ол бәрінен кешірек шығып, өте ұсқынсыз болды, бәрін-үйректер мен тауықтарды тістеп, итеріп, мазақ етті.
— Ол ауырады! - барлығы сөйледі, ал аяқтарында шпорлармен туылған, сондықтан өзін император ретінде елестеткен Үнді әтеші барлық желкендердегі кеме сияқты үрлеп, үйрекке ұшып, оған қарап, ашуланып кепілге алды; оның барлық тарағы қанға толды. Кедей үйрек жай не істеу керектігін, қайда бару керектігін білмеді. Ол құс ауласының күлкісіне айналуы үшін соншалықты ұсқынсыз болып кетуі керек еді!»

Мұғалім:
- Құс ауласында не болды?
- Қазіргі жағдайды қалай атауға болады? Кедей үйрек айналасындағылардың наразылығын не тудырды?
- Адамдар арасында осындай жағдайды кездестіруге бола ма?
 Өкінішке орай, бұл құбылыс адамдар арасында да болады. Бұл әсіресе балалар ұжымдарында жиі кездеседі. Балалар өздеріне ұнамайтын басқа балаларды да ренжітуі мүмкін. Тек осы балалар әрқашан өз әрекеттерінің ауырлығын түсіне бермейді. Олар жай ойнайды, күледі және әзілдейді деп ойлайды. Бірақ бұл мүлдем қызық емес. Атап айтқанда: адамды әдейі көзіне жас алған кезде, оны алып тастағанда, жасырғанда және бүлдіргенде, итергенде, шымшып, ұрғанда, ат қойғанда және баса назар аудармағанда, келісілген және жүйелі түрде мазақ еткенде, бұл "қорқыту"деп аталады.
 - Айтылғандардың бәрінен әңгімеміздің тақырыбын анықтаңыз.
Балалар өз болжамдарын айтады.

Ұғымдармен жұмыс.
Зорлық-зомбылық деңгейі әртүрлі болуы мүмкін. Жеңіл, сөзден ауырға дейін, физикалық жарақат алып, өзін-өзі өлтіруге дейін. Бүгін біз қорлау түріндегі зорлық-зомбылық туралы айтатын боламыз.
Мұғалім: сіз бәрін бір рет кездестірген жоқсыз. Ойланайық, бұл не? Қорқыту неден көрінеді?
Балалардың жауаптары.
Презентацияны көрсету, мұғалімнің түсіндірмелері.
Қорқыту немесе қорқыту немесе моббинг – бұл бір немесе бірнеше адамның басқа адамға ұзақ уақыт бойы жасаған теріс әрекеттері. Қорқыту-бас тартудың, психологиялық зорлық-зомбылықтың бір түрі.
Психологиялық зорлық-зомбылықтың түрлері:
* Қорқыту (өтуге жол бермейді, қоңырау шалмайды, ұрады, көңіл көтереді, бір нәрсе үшін кек алады)
* Қабылдамау белсенді(жәбірленушінің әрекеттеріне жауап ретінде пайда болады; адамға оның ешкім емес екенін, оның пікірі ештеңені білдірмейді)
* Бас тарту пассивті (қабылданбайды, бірлескен қызметке қабылданбайды)
* Елемеу (адамға назар аударылмайды, онымен сөйлеспейді, байқамайды, оған қызығушылық танытпайды);
• Моральдық зорлық-зомбылық (мазақ ету, бопсалау, қорқыту, лақап,, қорлау);
• Кибербуллинг (желідегі қоқан-лоққылар, қудалау, Интернетке зиян келтіретін мәліметтерді жариялау және т. б.)
Бұл түрлердің барлығы бірдей жиіркенішті және ауыр зардаптарға әкеледі.

Моральдық сезімдерді белсендіру.
Мұғалім: балалар, мен сізге ұжымда қабылданбаған жағдайды ұсынуды ұсынамын, сіздің досыңыз жоқ, сізбен ешкім сөйлеспейді.
Мұғалім: сіз өзіңізді жалған адамның орнында таныстырдыңыз. 
Сұрақтарға жауап беріңіз:
- мұндай жағдайда сіз өзіңізді қалай сезінер едіңіз?
- сіз қандай эмоцияларды сезінер едіңіз?
- сізге не керек еді?
Балалардың жауаптары.

Құбылысты бағалау.
Мұғалім: сіз қазір елестеткен нәрсе қорқынышты, жағымсыз. Сіз білуіңіз керек: қорлау жаман! Адамдар өте әртүрлі болуы мүмкін олар бір-біріне көбірек немесе аз ұнауы мүмкін, бірақ бұл құмырадағы өрмекшілер сияқты бір-бірін улап, шайнауға себеп емес. Адамдар және адамдар, ақылды жаратылыстар, олар бірге болуды үйренуге қабілетті. Олар өте әртүрлі болса да және біреу біреуге мүлдем қате болып көрінсе де. Бірақ ешкімге басқалардан ерекшеленетіні үшін басқаны улауға рұқсат етілмейді. Ешқандай "иә, біз жай ғана әзілдедік" немесе "біз осылай ойнаймыз" немесе "біз оны жай ғана мазақ етеміз" сіздің мінез-құлқыңызды ақтамайды.
Қорқыту-бұл ауру. Жеке адамға емес, топтарға, сыныптарға әсер ететін аурулар бар. Егер адамдар тобы, сыныптастар тобы қарым - қатынастың тазалығын бақыламаса, ол зорлық-зомбылыққа шалдығуы мүмкін. Бұл бәріне зиянды және жаман. Дені сау, тату сынып болу үшін шұғыл емделуге тура келеді.
Бұл аурудың қалай көрінетінін және онымен кім ауыратынын көрейік.
Қорқытуға үш тарап қатысады: қоздырушылар, құрбан болғандар және ізбасарлар.
Қоздырушылар. Олардың іс-әрекеттері әдетте өзін-өзі растауға, ерекшеленуге деген ұмтылысқа негізделген. Кейде қорлау жеке кек алудың нәтижесі болып табылады.
Қуғыншылар, бақылаушылар – бәрі.
Ізбасарлардың қоздырғыштарға қосылу себептері:
- табын сезіміне бағыну;
- сынып жетекшілерінің мақұлдауына ие болғысы келеді;
- зеріктіруден немесе көңіл көтеру үшін;
- жәбірленушінің орнында болудан қорқып;
- өзін-өзі растауға деген ұмтылыс
Қорқытудың құрбаны сыртқы түріне және жеке басының ерекшеліктеріне қарамастан болуы мүмкін. Ол үшін қандай да бір әдеттен тыс болудың қажеті жоқ. Бұл да болады, бірақ басқаша болуы мүмкін. Сіз көзілдірік киесіз, семіз немесе арықсыз, нашар киінесіз немесе теріңіздің түсі басқа - бәрі қорлауға себеп болуы мүмкін.   
Сізді құрбан етуге әкелетін кейбір ерекшеліктер болуы мүмкін: сезімталдық, оқшаулану, денсаулықтың ауытқуы, өзін-өзі бағалаудың төмендігі…
Кез келген адам қоздырғыш бола алады.
Қорқытудың салдары барлығына қауіпті.
Құрбандар үшін ең ауыр зардаптар:
- өзіне деген сенімділіктің төмендеуі;
- мектепке барғысы келмегендіктен оқу қабілеті мен тілегінің төмендеуі;
- кез-келген адам бола алатын мектептен тыс достар шеңберін іздеу;
- денсаулыққа әсері;
- тұрақты жағымсыз эмоцияларды бастан кешіру;
- депрессияның пайда болуы, әсіресе ауыр жағдайларда-суицид әрекеттері;
- ересек өмірдегі салдары-отбасын құру, Мамандық таңдау, достар табу проблемалары.
Қоздырғыштар үшін:
- ашулану;
- өзін-өзі құрметтеуді жоғалту;
- достармен проблемалар (қорқынышқа негізделген достық, бұл достық емес);
- ересек өмірдегі жұмыс топтарындағы проблемалар (егер қоздырушы өзінің мектеп тәжірибесін сол жерге апарса);
- біреудің пікіріне тәуелділік.
Балалар, мен сендерге әңгімеміздің басында ертегіден үзінді оқыдым. Бұл Ұсқынсыз үйрек туралы ертегі. Үйрекпен бәрі жақсы болады, ол аққулармен бірге ұшады. Ал тауықтар мен қаздар? Олар эмпатияға да, жанашырлыққа да қабілетсіз болып қалады. Сыныпта осындай жағдай болған кезде, әркім шешім қабылдауы керек: Мен бұл оқиғада кіммін. 
Сіз түсінгеніңізге қуаныштымын - улау дұрыс емес, жаман және ауыр. 

Егер сіз желіде улансаңыз (кибербуллинг):
Интернеттегі кеңістікте қорлауға жауап бермеңіз. Егер сіз Вконтакте, Фейсбук және басқа да әлеуметтік желілер арқылы, электрондық пошта арқылы SMS-хабарламалармен қорлауға тырыссаңыз, жауап бермеңіз. Әсіресе, егер хабарламалар жасырын болса.

Қорытынды.
Мұғалім: сіз өзіңіз тұжырымдап, қабылдаған ережелер жұмыс істейді және біздің сыныпта "қорқыту"деп аталатын ауру болмайды деп үміттенемін
Сіздердің әрқайсыларыңыз қарапайым ережелерді білуі керек: қиын жағдайда өзін қалай ұстау керек және Қайда көмек сұрау керек. Сондай-ақ, сіз өзіңіздің өміріңізде жасаған теріс қылықтар үшін барлық жауапкершілікті сезінуіңіз керек.  Балаларға физикалық зорлық - зомбылық жасау ересектер сияқты қылмыстық жауапкершілікке тартылады. Көгерулер мен абразияларды ауруханада тіркеуге болады, онда олардың шығу тегі баланың сөздерінен жазылады. Аурухана полицияға ақпарат беруге міндетті, ал полиция жауап беруге міндетті.  Сондай-ақ, қылмыстық жауапкершілік 14 жастан басталатынын есте ұстаған жөн.

"Басқалармен сіз қалағандай әрекет етіңіз"қағидасы бойынша өмір сүріңіз.

Жаңартылған күні: 31.01.2023 12:33
Құрылған күні: 31.01.2023 12:33

Текст