Неліктен жасөспірімдер аниме жанрына құмар?
- Аниме өзінің ерекше, стандартты емес екендігімен жасөспірімдерді қызықтырады. Жасөспірім кезінде бала бірден бірнеше қарама – қарсы мәселелерді шешуге тырысатыны белгілі: бір жағынан ол жеке тұлға болуға, басқалардан не ерекшеленетінін түсінуге тырысады, екінші жағынан әлемде өз орнын табуға, пікірлес адамдар тобын табуға тырысады. Аниме жасөспірімдерге жеке басын, ерекшеліктерін сезінуге байланысты мәселені шешуге және сонымен бірге екінші мәселені шешуге – қызығушылықтары бойынша достар табуға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, анимацияның көп бөлігі ересектерге арналған болса да, басты кейіпкер онда өзінің проблемалары мен алғашқы көңілі бар жасөспірім. Әдетте, ол өз құрдастарынан ерекшеленеді, ол бүлікші және әділеттілік үшін күрескер, ол жас максимализмге жауап береді, ал жасөспірімдер өздерін осы кейіпкерлермен таныстырады.
- Анимацияның бұл түрі жасөспірімдердің психикасына әсер ете ала ма? Қалайша?
- Әрине, аниме, кез-келген өнер түрі сияқты, тек жасөспірімдердің емес, барлық адамдардың ішкі әлемі мен психикасына әсер етуі мүмкін. Фильмдер, мультфильмдер, кітаптар, аниме сияқты эмоциялар тудырады, жанашырлық танытады, көрерменге жауап табады. Сонымен қатар, Жапония – бұл ұстамдылық пен ұстамдылық елі, сондықтан аниме кейіпкерлері шындыққа қарама-қарсы әлемде жиі импульсивті және сезімтал болады. Мұндай психотип көрермендерге, әсіресе жасөспірімдерге жауап береді. Бірақ егер адам психикалық сау болса, ол депрессияға ұшырамайды, сыни ойлауды дамытады, кейіпкерлерге қаншалықты жанашыр болса да, ол шындық пен қиялды бөлісе алады.
Алайда, анимацияны қарау кезінде жас шектеуін сақтау маңызды. Басты кейіпкер жасөспірім болса да, анимациялық сериялардың көп бөлігі 20 жастан асқан адамдарға арналған. Агрессия, қатыгездік, зорлық – зомбылық, жыныстық қатынас көріністері болуы мүмкін-балалар мен жасөспірімдер үшін мұндай көріністерді көру травматикалық болуы мүмкін, өйткені сыни ойлау әлі дамымаған. Ал психикалық жарақат одан әрі тітіркену, агрессивтілік немесе депрессия сияқты белгілерде көрінуі мүмкін.
- Аниме хоббиі мен суицидтік мінез - құлықтың арасында байланыс бар ма?
– Егер бала психикалық сау болса, ол депрессиялық эпизодта емес және оның мінез-құлқында суицидтік тенденциялар жоқ (аутоагрессивті мінез-құлық, өзіне-өзі зиян келтіру үрдісі, қауіпті спорт түрлеріне әуестену), ол отбасында сенімді қарым-қатынаста, өзіне сенімді, содан кейін, мысалы, теріс сюжеті бар анимацияны көргеннен кейін, бала жай ыңғайсыздық немесе қайғы сезінеді. Бірақ бұл емес әкеліп соғуы мүмкін, оған суицидтік ойлар. Қарау бала қазірдің өзінде күрделі психологиялық күйде болған жағдайда ғана әсер етуі мүмкін және ол көрген бейне ол үшін соңғы сабан болды.
- Тағы қандай балалар ойын-сауық мазмұны (мультфильмдер, Фильмдер) жасөспірімдер психикасына теріс әсер етуі мүмкін?
- Жарақат адам өмірінде бір нәрсе болған кезде пайда болады, ал психика оны игере алмайды. Мысалы, егер бала кез-келген түсініксіз немесе қорқынышты мазмұнды көрсе және оны өз бетінше түсініп, түсіндіре алмаса, жарақат осы сәтте орын алады. Зиянды әдеттер ойын-сауық түрінде насихатталатын, қатыгездік пен зорлық-зомбылық негізделген жасқа сәйкес келмейтін кез-келген мазмұн психикаға теріс әсер етуі мүмкін.
- Баланың ойын-сауық контентін тұтынуын қалай реттеуге болады?
- Бұл, ең алдымен, жас шектеулері болуы керек, олар офлайн және онлайн-салада да сақталады. Бұл жағдайда ата-аналар тыйым салу әдісі ешқандай нәтиже бермейтінін есте ұстауы керек. Жас максимализм жағдайды керісінше өзгертеді: егер жасөспірімге тыйым салынса, ол оған қарамастан жасайды. Ата – аналар үшін бала-жолсеріктер ересек әлем. Олар оны өмірге үйретеді, жағымсыз эмоциялармен күресуге, мәселелерді шешуге үйретеді. Олар балаға тәуелсіз адам болуға көмектеседі. Егер ол өсу жолында белгісіз немесе түсініксіз нәрсеге тап болса, оны бірінші болып ата-анасы түсіндіруі керек.
Егер анасы немесе әкесі жасөспірімнің аралас мазмұнға қызығушылық танытқанын байқаса, онда бұл жағдайда осы фильмді немесе серияларды бірге көруге және көргеннен кейін талқылауға жақсы тактика болады. Сұрауға болады бала туралы кім кейіпкерлерінің оған көп ұнайды және неге ол түсінеді сюжет, неге герой жүргізеді, басқаша емес. Ата-ана баланың мүдделерін түсінуге, оларды түсінуге тырысуы керек. Олар соншалықты қауіпті болмауы мүмкін. Егер күмән әлі де расталса және қаралған мазмұн жасөспірімді ренжітсе, оны ыңғайсыз сезінсе, онда бұл жағдайда сіз медициналық маманға хабарласуыңыз керек немесе баланы қызықтыратын нәрсемен қызықтыруға тырысуыңыз керек, ол оған ауыса алады, онымен көбірек уақыт өткізеді және жиі бірге бос уақытты ұйымдастырады.