Агрессивтілік психикалық аурудың немесе бұзылудың айқын симптомы болуы мүмкін. Бірақ бұл мақалада біз агрессияны эмоциялық саланы бұзу, дұрыс емес сценарийлер проекциясын немесе жеке кеңістікке кіруге реакцияны — яғни психологиялық қорғау ретінде қарастырамыз. Бұл жағдайда мұғалімдер мен ата-аналар психологтардың көмегіне жүгінбей, дербес қадамдар жасай алады. Агрессия қайдан алынады? Жасөспірімдік жаста, кіші жасөспірімнен (10-11 жас) бастап, құрдастарымен табысты қарым-қатынас жасөспіріммен "пирамида шыңына"қойылғанын еске салғым келеді.
Кез келген оқиға оларға табыс немесе сәтсіздіктің өз ұстанымдарына байланысты қабылданады. Айтпақшы, Instagram-дағы лайктерге деген нақты тәуелділік және ВКонтакте-да көбірек достарды теру ниеті.
Өзінің табыстылығына күмәндар баланы қатты ыңғайсыздыққа ұшыратады, өзін-өзі бағалаудың төмендеуіне әкеледі және нервозность және үрей симптомдарында көрінуі мүмкін. Үнсіз ереуіл-маңызды дабыл ұжымдық бейімделудің бұзылуына әкеледі. Нәтижесінде құрдастарымен тиімді және табысты қарым-қатынас жасай алмайтын немесе білмейтін жасөспірімдер басып шығару санатына жатады. Мұндай балалар жалғыз, оларда достары жоқ, бірақ айналадағы проблемалар бар. Мұндай жасөспірімдер өз мінез-құлқымен, қарым-қатынас мәнерімен, тіпті сыртқы көрінісімен ерекшеленеді. Бұл жай ғана жансыз балалар немесе интроверт туралы емес, біз баланың өзі үшін ауыр дезадаптация туралы айтамыз. Құрдастары тобында қалыптасатын қарым-қатынастар бала үшін мінез-құлық үлгісі болады-ол өзіне тән. Оқушылар үшін (ересек адам сияқты, адал боламыз) өмірде және ұжымда мәртебелік немесе "өз" орнын алу маңызды.
"Ойыннан тыс" қалған 10 жастағы баланың қиындықтары оның ересек өміріндегі табысқа әсер етуі мүмкін. Өзін-өзі бағалау және айналасындағылар тарапынан немқұрайлылық пен атақты "игнор" орнын толтыру әрекеті агрессивтілікке әкеледі. Агрессияның түрлері агрессивті балаға қатысты батыл әрекет жасамас бұрын агрессияның қандай түрімен бетпе-бет келгенін түсінуге тырысыңыз. Әдетте, ересектер тек ең жарқын (бірінші және екінші) олардың ішінен байқауға бейім. Физикалық агрессия: тұрақты төбелес, физикалық тұрғыдан қарсылық беруге әрекет жасау, жанама агрессия: сөздік травля, зұлым әзілдер, өрмелеу: "бұл майлы сиырды 6 "б" - дан білесің бе? "Мен сені құшақтаймын, придурок, жек көремін! "деген сөздермен қорқытамын.", айқайлап, тыныш агрессия: саботаж, елемеу, негативизм. Бала сізді естімейді және тыңдамайды. Сіз онымен сөйлесуге тырыссаңыз, ол бөлмеге кетіп, құлаққап киеді. "Ал мен оған құлақ, пап сияқты!"Сөйлескен дұрыс емес пе? Егер жасөспірімнің алдында таңдау болса: "жаумен" жанжал жағдайын талқылау немесе бірден дене бітіміне тойтарыс беру — ол не таңдайды? Шын мәнінде, таңдалған мінез-құлық үлгісі көптеген параметрлерге байланысты: жанжал кезінде тәрбиеден эмоционалдық жағдайға дейін. Дегенмен, агрессияның ең көп тараған себептерінің бірі өте қарапайым: бью, өйткені әрекет етудің басқа әдісін білмеймін.
Егер балада жанжалдарды шешудің өзге мысалдары болмаса (ол отбасында, достарында немесе сыныптастарында сөйлесуді көрмеген), сонымен қатар жоғарыда айтылған алаңдаушылық жағдайында болса — төбелес сөзсіз. Құлақтың жұптары көбінесе ересектерде жиі кездеседі, неге біз балаларды келісуге емес, төбелесуге үйретеміз? Сіз балалар үшін мектеп риторика естідіңіз бе? Жоқ. Ал күрес секциялары туралы? Мүмкін, менің пікірім өте жақсы болады, бірақ бұл факт әдемі және дұрыс сөйлей білу, дәлелді дау-дамайды жүргізу, өз пікірін білдіру және оны қорғау-өте талап етілетін дағды емес екенін көрсетеді. Ал бекер. Өзін-өзі ұстай алу қабілеті ауызша қарсы тұра алатын үйлесімді болуы керек.
Жасөспірімге келісу қабілеті пайдалы ма? Бала шын мәнінде логика мен аргументтердің көмегімен қақтығысты шеше алады, кулаков емес, құрдастарының құрметіне лайық. Құлақтың барлық мәселелерін шешетін бұзық қорқуы мүмкін, оның алдында жасырынуы мүмкін, бірақ сөйлеуді құрмет болмайды. Осы жаста құрдастарымен қарым-қатынас сапасы мен табыстылығы өзін-өзі бағалауға әсер етеді. Егер сіздің балаңыз А) қызықты болса, б) сауатты (ақылды емес!) дейді) шеше алады кез келген мәселе, онда ол уақыт өте келе айналады кеңеспен жүгінуге. Мұндай бедел өзін-өзі бағалауда да, ұстанымда да оң әсер етеді.
Ең әдемі немесе тез жүгірудің қажеті жоқ, даулы жағдайды шеше білу-бұл сирек, сондықтан құнды. Егер бала агрессия танытса, ата-аналарға не істеу керек? Жиі жағдай: ата-аналар баланың агрессиясын жеңе алмайды, сондықтан мәселені шешуге тырысады. Егер бұл әдіс нәтиже бермесе, үңгірлер, тұрақты жанжалдар мен қарапайым шантаждар жүреді: "тыныштан, немесе бүгін сен префикске ойнамайды!", "Егер сен менімен тағы да бір рет даулассаң, онда демалыстағы сапар туралы досыңызбен ұмытпаңыз!». Жасөспіріммен күресудің мұндай үлгісі еш нәрсеге әкелмейді, өйткені тікелей желілік әрекет және осы жастағы балаға "басу" әрекеті пайдасыз.
1 әдісі. Агрессияның шығуын беру-бұл әрине. Егер адам жер бетінде пайда болған кезде агрессивті болмаса, ол аман қалмас еді. Бірақ XXI ғасырда бізде сіңіру мен аумақ үшін күресудің қажеттілігі жоқ, сондықтан агрессия бақылануы тиіс. Өз күштерімен басқару керек. Егер бұл болмаса, онда қоршаған ортаға ғана емес, өзіне де зиян келтіреді. Баланы спорттық секцияға беріңіз, онда оған жұдырықпен дауды шешу — шығу емес, бірақ адал күрес және өзін-өзі қорғау дағдылары қажет екенін түсіндіріңіз. Бұл футбол немесе жеңіл атлетика болсын, шығыс жекпе — жектерін-дзю-до, самбо, карате сынды батыл сынап көруге болады. Олар баланы өз ісімен ғана емес, эмоциялармен де үйретеді. Кенеттен оның жұдырық емес, жаныңызда жақсы емес пе?
2 тәсілі. Баланы өзін-өзі бағалаумен жұмыс істеу мақтан тұтатын адам әрдайым өзін тыныш сезінеді. Егер сіздің балаңыз бірдеңе "бүкіл ғаламшардың алдында" деген сенімді болса, онда құрдастарының агрессиясы да өткір емес. Сашаны сегізінші сыныпта зучкамен және выдрой дразнили, өйткені ол мектеп артындағы шылым шегуге шахмат бойынша кітаптар мен секцияны ұнатады. Бірақ қыз алдымен математикадан аудандық олимпиаданы жеңіп алған кезде, содан кейін Бүкілресейлік сыныптастардың зұлым шабуылдары оған елеулі нәрсе болып көрінді. "Иә, сіз" салқын "және" ересектер", бірақ маған дейін Парижге дейін жаяу", — деп әділ ойлаған Александра. Игорь оныншы акне мен ақымақ челка үшін қыздар қабылдамады. Бірақ ол мектеп қойылымдарына қатыса бастағаннан кейін, қалалық ақындар кешінде өз өлеңдерімен шығып, сырт келбеті екінші кезеңге шықты. Романтикалық Игорь қатал сыныптастарына қарағанда милее болды. Вконтактедегі оның авторлық тобында жазылушылар да өз маңыздылығын сезінуге жеткілікті болды (ата-аналар, егер балалар оларға өзін-өзі көрсетуге тырысса, әлеуметтік желілерден қорықпаңыз!) Жеке шешім қабылдай алатын қалыптасқан адамдар емес, оптимист екені таңқаларлық емес, оларға жоқ күресуге өз күн астындағы орын — олар оны таптық.
3 тәсілі. Шешендік шеберлік курстарына жазу немесе осы материалда дәлелдік өрісті жүргізе білудің маңыздылығы туралы әдебиетті ұсыну жеткілікті. Жасөспірімді курстарға жазыңыз немесе осы тақырыпқа жақсы әдебиетті оқуға беріңіз. Шопенгауэр немесе аспаз кітабы ғана емес, қарапайым классика да көмектеседі. Джек Лондонның, Марк Твеннің, Толстойдың және Артур Конан Дойльдің кейіпкерлері таңқаларлық. Қазіргі уақытта тілге өткір болу-тиімді артықшылық. Ругать емес, сүю-шын мәнінде бұл өте қиын.
4 тәсілі. Жасөспірімді сүю және оған үлгі беру Иә, сіздің 13 жасар Костя тәуелсіз бала ретінде, сіздің сөзсіз беделді пікіріңізге ие. Бұл мінез-құлыққа қарамастан, оның көрсеткіштік тәуелсіздігі назардан тыс қалған қорғаныш реакция немесе арандатушылық. Жасөспірімдер өте осал, осы жаста өзіңізді есте сақтаңыз. Сондықтан оған махаббат туралы жиі айтыңыз. Сондай — ақ Сіздің отбасыңызда, егер сіз мұғалім-сыныпта болса, қақтығыстарды қалай шешуге болатынын ойлаңыз. Иә, біз үстелге отырамыз және жұбайыңызбен мәселені мұқият талқылайсыз ба? Сыныпта сіз жалпы қабылданған пікірден айырмашылығы бар оқушыны тыңдайсыз немесе "Чепуха, Достоевский бұл емес"деген сөздермен үзесіз бе? Мүмкін, сіз өз эмоциялар мен реакцияларға қатысты есеп бермейсіз. Барлық адамдар, біз шам сияқты жанып тұрамыз. Бірақ біздің балалар бәрін байқайды. Олар бізді тыңдамайды, бізге қанша қарайды. Егер жасөспірімнің агрессиясы отбасы ішіндегі мінез-құлық матрицасын еріксіз көшіруге шақырса, онда тек баланы қайта тәрбиелеу әрекеті табыс әкелмейді.
5 тәсілі. Денсаулықты қадағалау психологиялық жағынан басқа агрессивті мінез-құлықтың көптеген биологиялық себептері бар. Мысалы, жүрек жиілігінің төмендігі. Жасөспірімге көңіл бөліңіз: себепсіз агрессия орын ала ма? Егер иә болса, бала жиі айқайлайды, ашуланбайды — " мені мүлдем ұрады!"мені физика сөйлейді емес, мәселені шеше алмаймын!"түзету бағдарламасын бастау үшін мүмкіндігінше дәрігерге бару керек. Агрессияның себебі жоғары алаңдаушылық болуы мүмкін. Себеп орнына тергеуден құтылуға тырыспаңыз, оны кез келген тәсілмен азайтыңыз. Егер бала мектепте қатты шаршаса, емтиханнан, сыртынан немесе танымалдылығынан мазасыздаса, оны зақымдайды немесе ол жүйкеге бейім болса, онда онымен жұмыс істеу керек. Әдістер ең қарапайым болуы мүмкін: арт-терапия (біздің әлеуметтік желілерде бұл туралы), түсті терапия, табиғатқа арналған поездар және тіпті йога. Ең бастысы-жасөспірім оның жалғыз емес екенін білсін,отбасы оны қорлауға емес, қолдауға дайын.