Мақсаты: оқушылармен, олардың ата-аналарымен және басқа да педагогтармен сындарлы қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыру, эмпатия, ынтымақтастық, өзара сыйластық және өзара түсіністікті қалыптастыру.
Жаттығудың психологиялық мағынасы-бұл коммуникация процесінде ақпараттың бұрмалануын өте жақсы көрсетуге мүмкіндік береді. Осы жаттығудың мысалында қабылдаудың таңдаулылық әсерін көрсетуге болады: бірінші кезекте қатысушылар үшін эмоционалды немқұрайлы, эмоционалды боялған, қатысушылар үшін қажетті бағытта бұрмаланған ақпарат блоктары бұрмаланады және жоғалады.
Талқылау:
* Қатысушыдан қатысушыға жіберілген кезде хабарламаның бұрмалануы не себеп болды?
* Ақпаратты дәл беру үшін не істеу керек?
* "Үшінші қол арқылы"алынған ақпарат қаншалықты сенімді?
Психолог: Қайырлы күн құрметті әріптестер. Біздің барлығымызға күн сайын адамдармен: оқушылармен, олардың ата-аналарымен және әріптестерімізбен өзара іс-қимыл жасауға тура келеді. Біздің көңіл-күйіміз, сондай-ақ кәсіби тәжірибедегі табыстар қарым-қатынас жасауымызға тікелей байланысты. Сондықтан бүгін біз сізбен өзара іс-қимыл жасауға, ынтымақтасуға және басқа адамдарды түсінуге үйрететін жаттығуларға қатысамыз.
1. "Көзқарас" мультфильмін көру.
Бұл мультфильмнің моралі мынадай: коммуникация процесінде бір-бірін түсінбеуге, осыған байланысты шиеленістің пайда болуына әкеледі, демек, қақтығыс қаупі туындайды.
Сондықтан бұл жерде адамның қарым-қатынас жасау, дұрыс қабылдау, басқа адамды түсіну қабілеттері ерекше өзекті болып табылады. Тиісінше, егер адам сындарлы өзара іс-қимыл дағдыларын меңгерген болса, онда бұл қоршаған ортамен қолайлы қарым-қатынастардың өзіндік алдын алу болып табылады.
1. "Мұғалімдер мен оқушылар"жаттығуы.
Мақсаты: қарама-қарсы жағы бар рөлдік идентификация.
Қатысушылар екі топқа бөлінеді:" мұғалімдер "және"оқушылар". ОЖСБ тапсыруға дайындық жағдайы қарастырылуда.
Әр топ тапсырманы алады:
1. "Мұғалімдер" - олар туралы оқушылар ойлайды деп ойлайды.
2. "Оқушылар" - олар туралы мұғалімдер ойлайды деп ойлайды.
Болжамдар қағаз парағына жазылады.
Өз сезімдерін талқылау, рефлексия. (Қарама-қарсы жаққа қатысты негізсіз қауіптердің едәуір санының болуына назар аударылсын!).
1. Жаттығу " бойға салыңыз!»
Мақсаты: қатысушылар арасында қарым-қатынастағы кедергілерді жеңу және оларды босату.
Қатысушылар тығыз шеңбер болып, көзді жабады. Олардың міндеті-бір-бірімен сөйлеспестен, бойға сапқа тұру. Қарым-қатынас болады көмегімен ғана ым мен ишарат. Жаттығудың екінші бөлімінде тапсырма қиындайды-туған күні бойынша сапқа тұру керек. Сапқа тұрғаннан кейін тексеру үшін қатысушылар өз туған күндерін кезекпен айтады.
Жаттығудың психологиялық мағынасы: мазмұны, яғни сөздер қарым-қатынастың жалпы көлемінің 1/6 бөлігін ғана құрайды. Бейвербалды қарым-қатынас: позалар, қозғалыстар, мимика, дауыс тоны, интонация, ритм, дауыс тембрі-5/6 бөлім . Вербалды емес қарым-қатынастың рөлі зор және оны бақылау қабілеті-тиімді қарым-қатынас факторларының бірі. Қарым-қатынас техникасында педагогтың коммуникацияның бейвербалды емес құралдарын (қаңылтыр, мимика, пантомимика, дауыс реңктері, сөйлеу қарқыны, үзіліс, көз байланысы, жанасу) меңгеруі маңызды. Қарым-қатынастың бейвербальды емес мәнерінің маңыздылығын түсіну, мимикалық және пантомимикалық мәнерлілікті дамыту, өзін дұрыс жеткізе білу және қарым-қатынас бойынша Серіктестің эмоционалдық реакциясын "оқып білу тиімді қарым-қатынас үшін жағдай жасауға ықпал етеді.